lördag 14 november 2009

iPhone nu och för alltid!


Sista människan som tänkte sig starta en blogg är säkert jag. De som blogga har förmodligen en massa med tid över och är bra på att använda sig av olika datorprogram; två saker som jag inte är särskild bra på.
Men jag tycker att det är kul med en slags "onlinedagbok" som alla kan läsa och där jag kan ha ett utbyte med andra iPhone-fantaster.
För mig betyder detta någonting som är bara till mig, en möjlighet att skriva om någonting jag bryr mig om men som inte är enda vardagssyfte.

Så, detta sagt, jobb och familj åt sidan, här kommer jag och...


(*fanfar*)


...min
iPhone!

(*jubel*)

som jag älskar mer med varje dag som går.



Och jag har fortfarande en 2G (jag var bara tvungen att köpa en på nätet i början av 2008, ett av de bättre beslut jag har gjort), men min man har en 3G så jag kommer åt allt jag vill (dvs App store, hihi). Så självklart kunde jag börja med att jämföra 2G vs 3G, men jag kan ju inget om alla dessa tekniska finesser och dessutom kommer ju redan 3G S till oss, då är jag såååååå sent ute med detta. Den nyaste modellen funderar jag på att skaffa som julklapp när mitt abonnemang löper ut.
En iPhone är ju så mycket mer än en mobiltelefon.
Den är ju egentligen en dator som man även kan använder som telefon. Inte sant?


Visst kan man läsa allt man vill veta om iPhone här:
http://www.apple.com/se/iphone/


Men jag ska faktiskt skriva om de saker som jag gillar med min iPhone och varför jag tror att alla ska skaffa en sådan. Och nej, jag får inte betald för det här från apple, jag gör gratis reklam ;-)

Jag blir ofta kallat för pryltok, vilket är inte helt fel. Och jag har haft ganska bra koll (dvs tjej-koll) på de nyaste mobiltelefoner och vad de har för fördelar. Brukade vara en sådan som sa: "Måste ju bara kunna ringa och SMS:a, vore kul med MMS, är dock inget måste."

Och nu har jag blivit van med att kolla min mejl, surfa på nätet, titta på Youtube-filmer och spelar massa med spel på min nalle!?

Life is good :-)


1 kommentar:

  1. Nästa år blir det nog en iPhone även för mig. Kul att du har börjat blogga!

    SvaraRadera