onsdag 30 december 2009

Mellandagstankeresa

God fortsättning!

Har alla ätit, supit, firat, snackat skit och sovit som en stock? Okej då.

Tillbaka till verkligheten som är snövit, iskallt och för det mesta jättehärligt.

Nu har jag bloggat i ett par veckor och vet fortfarande inte vad jag håller på med. Men, när jag tittar på mina inlägg, ser det här ut som en reklamsida för iPhone. Och, allvarligt talat, så är det inget fel med det. iPhone är tämligen det bästa som har hänt mig (rent telefonisk) i hela mitt liv.

Den finns alltid vid min sida, den underhåller, informerar, utbildar mig, den sparar tusentals låtar och äntligen lyssnar jag genom hela Wagner-operor utan att tröttnar (sedan det låter så bra i mina hörlurar), den visar när jag fått mejl och den påminner mig om dagens många timmar. Men det är bara toppen på isberget, eller kanske sockerberget. Alla applikationer, spel, funktioner som väntar på att jag ska upptäcka de…

Bara nu under Juldagarna hade jag många fina samtal, men oftast sitter man och fastnar för man har glömt vad en film, en skådis eller en fågel heter, som precis flög förbi. Då kunde jag snabbt kolla på wikipedia, imdb eller tv-tablån och ”hoppla!”, så var vi igång igen. Vilket betyder att man aldrig kommer att hamna i en återvändsgränd när man har sin iPhone med sig. En mobil Cyrano de Bergerac alltså, någon som kan när tungan har fastnat någonstans i hjärnan ;-)

Som sagt: God fortsättning i vinterkylan och Gott Nytt År!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar